√олов≥ ’арк≥вськоњ рег≥ональноњ громадськоњ
орган≥зац≥њ Ђ—п≥лка боротьби за народну тверез≥стьї
 рупськоњ —.ѕ.

           ” в≥дпов≥дь на ¬аш запит є 14 в≥д 16.06.04 надаЇмо вчений висновок кафедри нарколог≥њ ’арк≥вськоњ медичноњ академ≥њ п≥сл¤дипломноњ осв≥ти щодо питань, ¤к≥ м≥ст¤тьс¤ у запит≥.

           «анепокоЇн≥сть п≥двищенн¤м в останн≥ роки споживанн¤ молоддю слабоалкогольних напоњв виказують не т≥льки громадськ≥ орган≥зац≥њ, а ≥ науковц≥, медики, соц≥ологи. “иповим ≥ дуже розповсюдженим представником слабоалкогольних напоњв, ¤к≥ найохотн≥ше споживаЇ молодь, Ї пиво. ” наш≥й крањн≥, говор¤ть про "пивну революц≥ю". ”же неможливо у¤вити соб≥ сп≥лкуванн¤ п≥дл≥тк≥в ≥ молод≥ без пива. ¬ останн≥й час все част≥ше на вулиц¤х, на стад≥онах, в кафе, в парках з'¤вл¤ютьс¤ неповнол≥тн≥ хлопц≥ ≥ д≥вчата, ¤к≥ тримають у руц≥ пл¤шку з пивом. ѕиво активно вживають д≥вчини й ж≥нки. «а даними опитувань, школ¤р≥ систематично п'ють пиво, починаючи з 10-13 рок≥в. ƒл¤ вживанн¤ пива н≥¤кого особливого приводу, на думку пивних споживач≥в, не потр≥бно. ƒоросл≥ й п≥дл≥тки п'ють його по дороз≥ додому, на вулиц≥, "дл¤ п≥дтримки розмови" п≥д час зустр≥ч≥, п≥д час перегл¤ду телев≥з≥йних передач, у тому числ≥ спортивних, дегустують ≥ пор≥внюють смаков≥ й оп'¤н¤юч≥ властивост≥ р≥зних сорт≥в ≥ т.д. „асто пиво вважають майже безалкогольним напоЇм, не т≥льки не шк≥дливим, але й корисним. ўе у 1927 роц≥ видатний псих≥атр ¬.ћ. Ѕехтерев писав: "  сожалению, вопросы о громадном вреде, приносимом алкоголем, недостаточно ¤сны дл¤ малокультурных масс, да и большинству интеллигентов не представл¤етс¤ очевидным, что алкоголь есть безусловный ¤д. ƒаже, наоборот, господствуют всюду мнени¤ о полезности малых и умеренных доз алкогол¤, хот¤ попытки некоторых ученых доказать эту Ђполезностьї потерпели полное крушение с позднейшими научными исследовани¤миї. јле ≥ сьогодн≥ ≥снуЇ думка, що випити пл¤шку пива дл¤ подоланн¤ спраги б≥льш корисно, н≥ж скл¤нку лимонаду. —аме ствердженн¤ про користь пива Ї одн≥Їю з обставин, що спри¤ють поширенню його розповсюдженн¤.

           ÷им по¤снюЇтьс¤ прилученн¤ до вживанн¤ пива д≥тей дл¤ Ђп≥двищенн¤ апетитуї, Ђрекомендац≥њї споживати пиво ваг≥тним та дл¤ покращенн¤ лактац≥њ, при г≥пов≥там≥нозах зам≥сть пивних дрож≥в, пол≥в≥там≥н≥в. «д≥йснюЇтьс¤ свого роду культ пива.

           Ќауково доведено, що алкогольна залежн≥сть настаЇ не т≥льки при регул¤рному вживанн≥ м≥цних спиртних напоњв. јлкогол≥зм - захворюванн¤, в основ≥ ¤кого лежить систематичне вживанн¤ алкогольних напоњв, виростаЇ з≥ звичного вживанн¤ алкоголю. ’вороба формуЇтьс¤ поступово, непом≥тно дл¤ оточуючих ≥ самого майбутнього алкогол≥ка. —истематичне вживанн¤ пива може викликати алкогол≥зм так само ¤к вино, гор≥лка, конь¤к ("пивний алкогол≥зм"). ѕивний алкогол≥зм розвиваЇтьс¤ за законами звичайного алкогол≥зму. јлкоголь -це отрута, що обладаЇ наркотичною д≥Їю. ‘армаколог≥чна д≥¤ пива така, що воно спри¤Ї в≥дпочинку й заспокоЇнню. ≤з пивом людина привчаЇ себе не т≥льки до звичайноњ оп'¤н¤ючоњ д≥њ алкоголю, але й до седативного засобу. ѕиво стаЇ необх≥дним елементом в≥дпочинку, заспокоЇнн¤. «годом людина без "пивного доп≥нгу" не здатна почувати себе нормально, порушуЇтьс¤ самопочутт¤, знижуЇтьс¤ настр≥й, з'¤вл¤Їтьс¤ напружен≥сть, порушуЇтьс¤ сон, пог≥ршуютьс¤ взаЇмини ≥з близькими. ѕиво стаЇ звичкою. ќдн≥Їњ пл¤шки пива ви¤вл¤Їтьс¤ недостатньо, наростають дози пива, з'¤вл¤ютьс¤ алкогольн≥ ексцеси, виникають провали пам'¤т≥, з'¤вл¤Їтьс¤ похм≥льний синдром - перша за день випивка переноситьс¤ на усе б≥льш ранн≥й терм≥н - на ранн≥й веч≥р, на полудень, ≥, нарешт≥, на ранок. “ак формуЇтьс¤ пивний алкогол≥зм. —еред тих, хто звертаЇтьс¤ по допомогу до нарколог≥в, приблизно 15-20% хвор≥ють пивним алкогол≥змом.

           Ќа думку вчених, дл¤ формуванн¤ алкогол≥зму пиво нав≥ть б≥льш небезпечно ≥ коварно, н≥ж м≥цн≥ алкогольн≥ напоњ. Ќауков≥ данн≥ св≥дчать, що ризик становленн¤ важкого або надм≥рного пи¤цтва вище в тих, хто в≥ддавав перевагу пиву, у пор≥вн¤нн≥ з особами, що в≥ддавали перевагу вину, ¤к серед чолов≥к≥в, так ≥ серед ж≥нок, що служить додатковим по¤сненн¤м факту б≥льш високого ризику захворюваност≥ й летальност≥ серед ос≥б, що надавали перевагу пиву. ѕиво завд¤ки своЇму швидкому усмоктуванню в шлунково-кишковому тракт≥ викликаЇ нав≥ть б≥льш виражене сп'¤н≥нн¤, н≥ж гор≥лка.

           ƒ≥¤ пива обумовлена компонентами, ¤к≥ воно м≥стить - алкоголем ≥ продуктами брод≥нн¤ солоду. ѕиво готуЇтьс¤ з ¤чмен¤, хмелю, що м≥ст¤ть б≥лки, жири, вуглеводи, в≥там≥ни. ћ≥кроби брод≥нн¤ поњдають ц≥ продукти дл¤ росту й розмножуванн¤. ” насл≥дку брод≥нн¤ вид≥л¤Їтьс¤ алкоголь. —вою пагубну д≥ю надаЇ спирт, що м≥ститьс¤ в пив≥. Ќа етикетц≥ пивноњ пл¤шки надруковане число, що показуЇ, ск≥льки об'Їмних в≥дсотк≥в етилового спирту м≥ститьс¤ в пив≥ (наприклад, 5,0% об). ќб'Їмний в≥дсоток алкоголю трохи б≥льше, н≥ж вагарний. ¬иходить, у цьому пив≥ - 4,35% вагарного алкоголю. ≤ншими словами у п≥вл≥тров≥й пл¤шц≥ слабоалкогольного пива м≥ститьс¤ 20 мл чистого спирту. “аким чином, пл¤шка пива м≥цн≥стю 5% об. адекватна приблизно 60 мл гор≥лки. якщо пиво м≥цне (утримуюче, наприклад, 8% об.), пл¤шка адекватна 100 мл гор≥лки, а дв≥ пл¤шки м≥цного пива - це вже стакан гор≥лки. ћ≥ж тим, багато хто ≥з сучасних 16-17-л≥тн≥х п≥дл≥тк≥в випивають б≥льше 3-х л пива у день, що екв≥валентно приблизно 400 мл гор≥лки в день.

           Ѕ≥льш≥сть досл≥дник≥в св≥дчать про негативний вплив пива на орган≥зм, вважаючи його кл≥тинною отрутою, що приводить при вживанн≥ великих к≥лькостей не т≥льки до алкогол≥зму, а ≥ до важких соматичних насл≥дк≥в. Ќеобх≥дно в≥дзначити, що пиво м≥стить у своЇму склад≥ важк≥ (токсичн≥) метали, так≥ ¤к кобальт, кадм≥й, свинець, ртуть, м≥дь, цинк. Ќагромадженн¤ важких метал≥в в орган≥зм≥ людини приводить поступово до симптом≥в хрон≥чного отруЇнн¤. ” р¤д≥ токсичних метал≥в у пив≥ кадм≥й, ¤к добавка дл¤ збереженн¤ п≥ни, займаЇ особливе м≥сце, тому що маЇ особлив≥ б≥олог≥чн≥ властивост≥ й механ≥зм вражаючоњ д≥њ. ”становлено, що велик≥ дози кадм≥ю при непом≥рному вживанн≥ пива можуть викликати в орган≥зм≥ ¤вища гострого отруЇнн¤, а пост≥йне надходженн¤ невеликих його к≥лькостей - хрон≥чне отруЇнн¤. “ак, сол≥ кадм≥ю впливають на усмоктуванн¤ й обм≥н р¤ду необх≥дних м≥кроелемент≥в, у тому числ≥ м≥д≥, зал≥за й цинку.  адм≥й порушуЇ передачу сигнал≥в у нервових й ендокринних ланках регулюючих систем орган≥зму: гн≥тить виробленн¤ гормон≥в, пригн≥чуЇ умовн≥ рефлекси. —ол≥ кадм≥ю завдають мутагенну д≥ю, впливають на сперматогенез, вражають нирки й серце, гн≥т¤ть травн≥ ферменти.  адм≥й в≥домий ¤к речовина, що гн≥тить продукц≥ю р¤ду гормон≥в: чолов≥чих статевих гормон≥в, ≥нсул≥ну. ”мовно тимчасово стерпним граничним надходженн¤м кадм≥ю в орган≥зм за один тиждень прийн¤та величина 400-500 мкг (0,4 - 0,5 мг). як безпечна добова доза надходженн¤ кадм≥ю ≥з харчовим рац≥оном, (включаючи весь наб≥р продукт≥в), прийн¤та доза 1 мкг/ кг маси т≥ла.

           ” пив≥ м≥ст¤тьс¤ моноам≥ни, що утворюютьс¤ в результат≥ брод≥нн¤ хмелю, ¤к≥, впливаючи на головний мозок, викликають у сп'¤н≥лого стан ¤коњсь приголомшеност≥, отуп≥нн¤. —еред моноам≥н≥в у пив≥ присутн¤ й трупна отрута - кадаверин. ” пив≥ м≥ст¤тьс¤ ≥ рослинн≥ аналоги ж≥ночих статевих гормон≥в. ” в≥дпов≥дь на прийн¤тт¤ пива печ≥нка синтезуЇ речовину, що придушуЇ секрец≥ю метилтестостерону (основного чолов≥чого статевого гормону). —аме тому у чолов≥к≥в, що надм≥рно захоплюютьс¤ пивом, формуЇтьс¤ схожа на ж≥ночу ф≥гура: стаЇ ширше таз, зб≥льшуютьс¤ грудн≥ залози, жир в≥дкладаЇтьс¤ на стегнах ≥ живот≥ ("пивний жив≥т"). ” ж≥нок пропорц≥йно к≥лькост≥ споживаного пива зростаЇ ймов≥рн≥сть захворюванн¤ раком молочноњ залози.

           ўе в к≥нц≥ 19 стол≥тт¤ в≥домий л≥кар Bollinger описав пов'¤зану з вживанн¤м пива чолов≥ками молодого й середнього в≥ку патолог≥ю, що про¤вл¤Їтьс¤ в зб≥льшенн≥ серц¤ й розширенн≥ його камер - "алкогольне св¤ткове серце". ƒаний стан п≥зн≥ше стало в≥домо ¤к "ћюнхенське пивне серце". јлкогольна кард≥опат≥¤ (сучасна назва даного захворюванн¤) представл¤Ї ≥ натепер дуже важливу медичну проблему дл¤ людей, що зловживають пивом. —в≥товими досл≥дженн¤ми доведено позитивний зв'¤зок м≥ж вживанн¤м пива й серцево-судинною хворобою, що заперечуЇ ≥снуюче серед населенн¤ у¤вленн¤ про те, що питво пива захищаЇ серце. ¬≥дзначаЇтьс¤ неспри¤тливий вплив пива на ожир≥нн¤, р≥вень артер≥ального тиску й вид≥ленн¤ ≥з сечею натр≥ю й кал≥ю. —мертн≥сть серед людей, що зловживають пивом, вище, н≥ж серед р≥дко питущих. ѕиво, ¤к ≥ ≥нш≥ алкогольн≥ напоњ, впливаЇ на шлунково-кишковий тракт, спочатку збуджуючи його секрец≥ю, а пот≥м пригн≥чуючи њњ, що призводить до гастрит≥в, виразковоњ хвороби, панкреатиту, кол≥ту. ѕиво може викликати цироз печ≥нки, ¤к й ≥нш≥ алкогольн≥ напоњ. ѕрийом пива поза прийманн¤м њж≥ зб≥льшуЇ ризик розвитку алкогольного ушкодженн¤ печ≥нки ≥ п≥дшлунковоњ залози.

           Ќав≥ть невелик≥ дози пива впливають на потомство питц≥в, ¤к чолов≥к≥в, так ≥ ж≥нок, ¤к≥ виробл¤ють п≥д впливом алкоголю неповноц≥нн≥ статев≥ кл≥тини, насл≥дком чого Ї викидиши, народженн¤ неповноц≥нних або мертвих д≥тей. ƒ≥ти, ¤к≥ народилис¤ з алкогольним синдромом плода, але без грубих кал≥цтв, в≥дстають в ф≥зичному ≥ псих≥чному розвитку. ¬край небезпечним Ї вживанн¤ пива матерю, ¤ка годуЇ немовл¤ грудним молоком, тому, що дитина таким чином отримуЇ ≥ алкоголь, росте слабким, безпорадним, п≥двласним ≥нфекц≥¤м ≥ нервово-псих≥чним розладам.

           ƒумка в≥тчизн¤них ≥ ≥ноземних вчених в≥дносно неприпустимост≥ вживанн¤ слабоалкогольних напоњв, в тому числ≥ пива, д≥тьми ≥ п≥дл≥тками Їдина. ƒоведено, що найб≥льш небезпечно дл¤ виникненн¤ залежност≥ вживанн¤ алкоголю молодими людьми до 18-20 л≥тнього в≥ку, тому що в пер≥од ≥нтенсивного зростанн¤ кл≥тини мозку та ≥нших орган≥в найб≥льш чутлив≥ до шк≥дливих вплив≥в. ѕивний алкогол≥зм особливо розповсюджений серед молодих людей. “ак, за останн≥ 7 рок≥в значно зросла к≥льк≥сть хворих на алкогол≥зм у в≥ц≥ до 25 рок≥в. «ахворюванн¤ у цих пац≥Їнт≥в, ¤к правило, прогресуЇ дуже швидко, супроводжуЇтьс¤ т¤жкими псих≥чними розладами, деградац≥Їю особистост≥, важко п≥ддаЇтьс¤ л≥куванню. ”ченими встановлено, що чим у б≥льш ранньому в≥ц≥ розпочато систематичне вживанн¤ алкоголю, т≥м част≥ше зустр≥чаютьс¤ випадки т¤жких соц≥альних ≥ медичних насл≥дк≥в, скор≥ше розвиваЇтьс¤ алкогол≥зм, незалежно в≥д осв≥ти, етн≥чноњ належност≥, с≥мейного становища, спадковост≥. ƒоказаною Ї висока асоц≥ац≥¤ м≥ж вживанн¤м слабоалкогольних напоњв д≥тьми ≥ дит¤чою злочинн≥стю у зв'¤зку з≥ швидкою трансформац≥ю повед≥нки з дев≥антноњ (¤ка в≥дхил¤Їтьс¤ в≥д нормальноњ) у дел≥нквентну (≥з порушенн¤м громадського пор¤дку) у середньому в 61% випадк≥в. ѕ≥дл≥тки, ¤к≥ вживають слабоалкогольн≥ напоњ демонструють б≥льш б≥дне функц≥онуванн¤ у важливих област¤х особистого й громадського житт¤ через 4-5 рок≥в п≥сл¤ початку вживанн¤, н≥ж особи, що не вживають алкоголь.

            р≥м того, важливим Ї ≥ те, що знайомство з≥ слабоалкогольними напо¤ми дл¤ дитини дуже часто з'¤вл¤ютьс¤ приступкою до вживанн¤ ≥нших психоактивних речовин. —тан зм≥неноњ св≥домост≥ п≥д впливом пива або лонгера стаЇ в≥домим а пот≥м ≥ привабливим дл¤ п≥дл≥тка. ÷е може стати початком Ђексперимент≥в по зм≥ненню св≥домост≥ї з ≥ншими психоактивними речовинами - м≥цним алкоголем або, нав≥ть, наркотиками.

           ћ≥ж тим умови в≥льного ринку ≥ конкуренц≥њ примушують виробник≥в пива проводити наступальну пол≥тику. —лабоалкогольних напоњв виробл¤Їтьс¤ все б≥льше. ¬иробники вимушен≥ формувати ринок споживач≥в. ќсь, наприклад, в статьњ Ђќбзор рынка слабоалкогольных напитковї в газет≥ Ђќфициальные ведомостиї в≥д 27.11. 2003 г є 47 (270) - 48 (271) говоритьс¤, що дл¤ ≥ноземних компан≥й ринок ”крањни ≥ –ос≥њ в категор≥њ слабоалкогольних напоњв найб≥льш перспективний. ѕри цьому, дл¤ запуску виробництва "слабоалкоголки" потр≥бн≥ м≥н≥мальн≥ кап≥тальн≥ вкладенн¤. ¬се це зробило виробництво "слабоалкоголки" одним з найб≥льш привабливих напр¤мк≥в розвитку б≥знесу, уже в 2004 роц≥ украњнський ринок п≥д≥йде до меж≥ насиченн¤. "ќсобливу п≥кантн≥сть украњнському ринку надаЇ те, що гравц≥в на ньому з кожним сезоном додаЇтьс¤, а конкуренц≥¤, що ще недавно була практично нев≥дчутна, стаЇ усе жорстк≥ше. ... ¬иробники зац≥кавлен≥ в по¤в≥ слабоалкогольного продукту з б≥льш високою рентабельн≥стю.  р≥м того, ринок слабоалкогольноњ продукц≥њ поступово "стар≥Ї". ¬ерхн¤ в≥кова границ¤ активних споживач≥в продукту пост≥йно повзе нагору. ÷е значить, що основними споживачами слабоалкогольних напоњв стають не тинейджери, а ф≥нансове незалежн≥ молод≥ люди.". ≤з цього виходить, що на тепер споживачами пива Ї п≥дл≥тки. ÷≥каво, що перспективним автор вважаЇ виробництво слабоалкогольних напоњв з б≥льш≥м вм≥стом спирту (14-16%), а також п≥д в≥домими гор≥лочними (або кон'¤чними) брендами, що "могло б розширити споживчу аудитор≥ю м≥цного "материнського" напою". ѕрогнозуЇтьс¤ й розширенн¤ ринку за рахунок виробництва слабоалкогольних молочних коктейл≥в - "молочна "слабоалкоголка" маЇ шанси стати д≥йсними "вершками " ринку, м≥цно застовбив за собою ел≥тну н≥шу". “аким чином, кр≥м пива, "шаленого с≥ку" ≥ т.≥. нас оч≥куЇ атака молочних алкогольних коктейл≥в, що в д≥тей може викликати питанн¤: "що може бути б≥льш безневинним, н≥ж молоко?!"

           “обто виг≥дн≥сть, економ≥чна приваблив≥сть виробництва њ продажу слабоалкогольних напоњв, умови жорсткоњ конкуренц≥њ примушують виробник≥в проводити наступальну маркетингову пол≥тику, використовувати р≥зноман≥тн≥, витончен≥ форми залученн¤ найширших верств населенн¤ до споживанн¤ своЇњ продукц≥њ. ќдною ≥з причин масового поширенн¤ розповсюдженн¤ вживанн¤ пива серед д≥тей, п≥дл≥тк≥в, молод≥ б≥льш≥сть учених усього св≥ту вважають масивну, наступальну рекламу пива, ¤ка робить вживанн¤ пива соц≥ально прийн¤тним ≥ нав≥ть схвалюваним. ѕитн≥ звичањ ≥ Ђприваблив≥ї властивост≥ слабоалкогольних напоњв нав'¤зуютьс¤ не т≥льки рекламними роликами на телебаченн≥, а њх пропаганда йде в художн≥х ф≥льмах, р≥зних телепередачах, в прес≥, на рекламних щитах т.≥..

           ѕров≥дним засобом масовоњ ≥нформац≥њ в сучасних умовах Ї телебаченн¤. Ѕагато в≥тчизн¤них ≥ закордонних автор≥в вважають, що телев≥зор у родин≥ став ¤к би "сп≥вучасником вживанн¤ алкоголю", при цьому особливо шк≥дливим ви¤вл¤Їтьс¤ його вплив на д≥тей. ” цей час жодного рекламного блоку на телебаченн≥ не обходитьс¤ без пивноњ реклами, ор≥Їнтованоњ в основному на молодих людей у в≥ц≥ 14-30 рок≥в. « реклами вит≥каЇ, що пиво - це безалкогольний, безпечний нап≥й, майже що компот або с≥к, що пити пиво модно й корисно, а той, хто не споживаЇ цей нап≥й, позбавл¤Ї себе радощ≥в, сили, усп≥ху. ќсновною метою пивноњ реклами Ї впровадженн¤ в масову св≥дом≥сть стереотипу про необх≥дн≥сть споживанн¤ пива.

           ¬ 2001 у  анад≥ в≥дбувс¤ симпоз≥ум —усп≥льства ƒосл≥дженн¤ јлкогол≥зму, на ¤кому були представлен≥ роботи, що в≥дображають вплив реклами алкоголю на молодь 15-26 рок≥в ≥ школ¤р≥в середн≥х клас≥в, њњ запам'¤товуванн¤ й ефекти. ¬≥дзначено ≥стотний вплив засоб≥в масовоњ ≥нформац≥њ (телебаченн¤, к≥но, попул¤рна музика, комп'ютерн≥/в≥део ≥гри ≥ ≤нтернет), у ¤ких демонструЇтьс¤ насильство, небезпечна статева повед≥нка, вживанн¤ алкоголю й наркотик≥в, на ф≥зичне й псих≥чне здоров'¤ д≥тей ≥ п≥дл≥тк≥в. ƒосл≥дники демонстрували д≥т¤м 8-11 рок≥в прот¤гом 5,5 хвилин уривки з попул¤рноњ телепередач≥, вузловими моментами ¤коњ було вживанн¤ алкогольних напоњв дорослими. Ќадал≥ за допомогою спец≥альноњ методики оц≥нювали засвоЇнн¤ д≥тьми стереотип≥в "алкогольноњ повед≥нки". јвтори показали пр¤мий зв'¤зок сполученн¤ м≥ж вживанн¤м алкоголю дорослими в телепередачах ≥ сприйн¤тт¤м д≥тьми алкогольних звичањв. ƒоведено, що позитивне сприйн¤тт¤ реклами пива корелюють ≥з п≥двищенн¤м частоти вживанн¤ пива в сьогоденн≥ й майбутньому серед ц≥Їњ в≥ковоњ групи. –еклама пива не впливала на частоту вживанн¤ ≥нших вид≥в алкоголю. Ѕагато хто ≥з самих молодих людей в≥дчували, що реклама пива заохочуЇ п≥дл≥тк≥в пити. ÷е особливо мало м≥сце серед 10-13-л≥тн≥х хлопц≥в, ¤к≥ найб≥льше образно приймали рекламне зображенн¤ пива.

           –озповсюдженою, Ђмодноюї рекламною акц≥Їю, спр¤мованою на поширенн¤ аудитор≥њ споживач≥в, ефективне широкомасштабне залученн¤ молод≥ ≥ п≥дл≥тк≥в до вживанн¤ алкогольних напоњв, насамперед пива, Ї так зван≥ Ђсв¤та пиваї, Ђсв¤та пива ≥ тютюнуї. ” сусп≥льств≥ ≥снують р≥зн≥ точки зору на безпечн≥сть цих заход≥в. Ќа жаль сьогодн≥ засоби масовоњ ≥нформац≥њ найчаст≥ше займають невиважену позиц≥ю, ¤ка суперечить науковообгрунтованим фактам, в≥дверто впроваджують "алкогольне вихованн¤". ќт, наприклад, витримки з≥ статт≥ "Ќав≥ть гарне пиво вм≥й пити красиво" (" омсомольська правда в ”крањн≥" в≥д 31 серпн¤ 2001): "“ис¤ч≥ ки¤н ≥ гостей столиц≥ ƒень Ќезалежност≥ ”крањни в≥дзначили келихом гарного п≥дбадьорливого (п≥дкреслено нами) напою. ≤ не одним на  онтрактов≥й площ≥ стародавнього ѕодолу. ƒобротн≥, ¤к у заморських пабах, крамниц≥, лави й столи п≥д в≥дкритим небом, затишн≥ торговельн≥ пав≥льончики, ув≥члив≥ догл¤дач≥ пор¤дку. ≤, звичайно ж, море музики, п≥сень й... пива. ...’то ще зовс≥м не охолонув в≥д св¤ткових емоц≥й, ≥з задоволенн¤м угамовуЇ спрагу прохолоддю у ф≥рмових келихах "—лавутича" чи то пивом, чи то безалкогольними напо¤ми. Ѕлаго Ї виб≥р ≥ дл¤ д≥тей, ≥ дл¤ дорослих поруч д≥тлахи з задоволенн¤м каталис¤ на м≥н≥-транспорт≥. ...

           ...ƒе¤к≥ стверджують, що в≥д непом≥рного вживанн¤ пива виростають так≥ велик≥ животи. јле, фах≥вц≥ вважають - бурштиновий нап≥й оббрехали ц≥лком незаслужено. Ќасправд≥ пиво на 90% складаЇтьс¤ ≥з зовс≥м некалор≥йноњ води. ¬се ≥нше - ¤чм≥нь, хм≥ль, др≥ждж≥. Ќав≥ть м≥цне пиво не занадто калор≥йне: випити пл¤шку - однаково, що з'њсти товсту скибу хл≥ба або п≥впачки сиру. ћальтоза й глюкоза, що м≥ст¤тьс¤ в пив≥,- аж н≥¤к не т≥ солодощ≥, в≥д ¤ких товст≥ють. ¬они не в≥дкладаютьс¤ в орган≥зм≥ й не викликають ожир≥нн¤. ƒо того ж у пив≥ нема жир≥в, ≥ "пивному животиков≥" вз¤тис¤ просто нев≥дк≥л¤. “ому пий, та знай м≥ру - одна-дв≥ кружки пива шкоди орган≥змов≥ не принесуть... ѕрищеплюючи Ївропейську культуру питт¤, торговельна марка "—лавутич" активно формуЇ нову психолог≥ю стосовно пива. јдже воно в≥дучуЇ в≥д пи¤цтва, зах≥дн≥ компан≥њ давно це зрозум≥ли, ≥ в цьому напр¤мку працюють уже не один р≥к. Ќа в≥дм≥ну в≥д м≥цних спиртних напоњв, пиво - творчий, цив≥л≥зований нап≥йї - к≥нець цитати.

           Ќа жаль, ц¤ статт¤ Ї неодиноким типовим прикладом розповсюдженоњ друкованоњ неохайноњ реклами. Ќа думку ¤ких саме Ђфах≥вц≥вї, ¤к≥ Ђреаб≥л≥туютьї Ђбурштиновий нап≥йї, посилаЇтьс¤ автор в статт≥ не обговорюЇтьс¤. јле наведен≥ Ђдоводиї на захист пива суперечать науковообгрунтованим фактам, ¤к≥ викладено вище.  р≥м того лаг≥дна, заманлива, спокуслива картина, ¤ка намальована в статт≥ п≥д привабливим терм≥ном ЂЇвропейськоњ культури питт¤ї, не в≥дпов≥даЇ реал≥¤м, ¤к≥ можна спостер≥гати п≥д час Ђсв¤т пиваї в м≥ст≥ ’арков≥. ¬ одному можна погодитис¤ безперечно з автором статт≥: так≥ Ђсв¤таї д≥йсно Ђформують нову психолог≥ю стосовно пиваї. Ќа ц≥ Ђсв¤таї збираЇтьс¤, в основному молодь, в тому числ≥ з маленькими д≥тьми. ¬еликий в≥дсоток в≥дв≥дувач≥в складають п≥дл≥тки. њх в≥ку властив≥ тенденц≥њ до сп≥лкуванн¤ в груп≥, насл≥дуванн¤ повед≥нц≥ ровесник≥в, прагненн¤ в≥дчувати себе доросл≥шим, емансипац≥йн≥ тенденц≥њ. Ђ—в¤та пиваї робл¤ть алкоголь легко доступним дл¤ юнацтва. њх приваблюЇ св¤тковий антураж, можлив≥сть безкоштовного вживанн¤ пива п≥д час р≥зноман≥тних конкурс≥в, ¤к≥ провод¤тьс¤, м≥ж ≥ншим, ≥ на Ђпереможц¤ в к≥лькост≥ випитогої. „асто такий Ђгероњзмї ск≥нчуЇтьс¤ отруЇнн¤м, або розгальмован≥стю, неадекватною, агресивною повед≥нкою. Ќаприклад, фотозадокументованою розповсюдженою Ђвеселоюї розвагою стаЇ п≥дкиданн¤ в пов≥тр¤ скл¤них пл¤шок - Ђна кого упадеї. ѕ≥д час Ђсв¤таї батьки дають пиво 3-4-л≥тн≥м д≥т¤м. ѕиво п'ють ваг≥тн≥ ж≥нки. ѕ≥дл≥тки алкогол≥зуютьс¤ в групах, ор≥Їнтуючись на повед≥нку ровесник≥в. ¬ насл≥док того, що ц≥ Ђзаходиї провод¤тьс¤ публ≥чно, в≥дкрито, активно рекламуютьс¤, у юнацтва складуЇтьс¤ враженн¤, що Ђсв¤тої оф≥ц≥йно дозволено, схвалено, а пиво пити безпечно ≥ корисно. ѕоза св≥дом≥стю не т≥льки п≥дл≥тка, а ≥ дитини, ¤ка прийшла з батьками, формуЇтьс¤ ст≥йке позитивне ставленн¤ до вживанн¤ алкоголю, засвоюЇтьс¤ привабливий, легкий спос≥б структуруванн¤, проводженн¤ часу, виникаЇ асоц≥ац≥¤ вживанн¤ алкоголю з≥ св¤том, ¤ке дуже легко створити дл¤ себе будь-коли, придбав пл¤шку пива. ”раховуючи наведен≥ вище факти, ¤к≥ св≥дчать про виражений токсичний вплив алкоголю, в тому числ≥ слабоалкогольних напоњв, на орган≥зм т¤жк≥ соц≥альн≥, медичн≥, психолог≥чн≥ насл≥дки алкогол≥зац≥њ, швидке формуванн¤ алкогол≥зму у д≥тей, п≥дл≥тк≥в, молод≥, ми вважаЇмо неприпустимим св≥доме, спр¤моване залученн¤ цього контингенту до споживанн¤ алкоголю.

           ” зв'¤зку ≥з наведеними обставинами дл¤ запоб≥ганн¤ проблем у доросл≥м житт≥ вчен≥ р≥зних крањн вважають розумним прагненн¤ затримувати раннЇ використанн¤ алкоголю, пропонують спр¤мовувати зусилл¤ сусп≥льства (юридичн≥, медичн≥, осв≥тн≥), щоб запоб≥гти ранньому початков≥ алкогол≥зац≥њ.

< < <


–ейтинг@Mail.ru

Hosted by uCoz